Home » Arbejde » 4 måder at styrke dit brand på

4 måder at styrke dit brand på

Når du har din egen forretning, har du som brand en vis identitet, som dine kunder skal kunne genkende dig på. Det kan være en lang og sej kamp, men der er ingen tvivl om, at værdien i at blive genkendt og ikke mindst anerkendt som et stærkt brand kan give et stort forspring. Bare tænk på McDonalds og Coca Cola – du kunne genkende deres brands fra 500 meters afstand, fordi de har nogle unikke farver og mønstre.

Vi giver dig her 4 måder, hvorpå du kan styrke dit brand.

Profilbeklædning til din butik

Profilbeklædning kan bruges i alle typer af forretninger, men der er særlige områder, hvor profiltøj er mere udbredt end andre. I fysiske butikker og forretninger benytter rigtig mange sig af såkaldt profiltøj af flere årsager. Først og fremmest understøtter det brandets identitet, som vi har været inde på, men dernæst så har det også den praktiske funktion, at kunden altid ved, hvem de skal tage kontakt til.

Du kan gøre noget godt for dig selv, og du kan gøre noget godt for din kunde med profiltøj.

Lad online og offline stemme overens

Har du både webshop og fysisk butik, så forventer kunden, at de samme designs og farver går igen. Hvordan skal de ellers genkende dit brand? Tænk over, hvordan du fremstiller dig selv i de sociale medier kontra den virkelige verden.

Tænk over kommunikationen på nettet

Der er rigtig meget at hente med god og ikke mindst målrettet kommunikation på de sociale medier og din hjemmeside. Tænk over, hvem din målgruppe er, og tilpas dit indhold efter det. Det er okay er at være lidt frisk og udfordrende, hvis din målgruppe er ung.

Skal du sælge skridsikre måtter til ældre, så overvej, om det ikke bedre kan betale sig at være objektiv og forsikrende i sin kommunikation.

Få lavet en introduktionsvideo

Der er intet, der bedre kan fortælle om jer som en god profilvideo. I stedet for at skrive kolonne op og ned om, hvorfor I er så gode, så få en video til at fortælle det. Det er meget nemmere at overbevise gennem grafisk indhold, hvor kunden skal observere i stedet for aktivt at læse og tage stilling.